Automatisering baserad på CRM-data

Visste du att 80 % av köparna är mer benägna att köpa från ett företag som erbjuder personliga upplevelser? Datan från Lime CRM kan användas specifikt för detta ändamål, vilket gör att du kan automatisera och styra utskick på ett personligare sätt.

Anpassningsbara flöden för unika upplevelser

Genom att automatisera e-postmeddelanden och SMS-utskick kan du arbeta mer proaktivt och skapa unika upplevelser för varje kund, lead och kontakt. Vårda befintliga kundrelationer och engagera dig med potentiella kunder för att få leads med högre kvalitet. Skicka uppdateringar, nyheter eller erbjudanden automatiskt för att skapa nöjdare kunder och mer långvariga kundrelationer.

Välkomna en ny kollega till teamet

Sluta spendera tiden på repetitiva uppgifter och möjliggör mer utrymme till att utveckla nya idéer, öka produktiviteten och förbättra era marknadsföringskampanjer. När det automatiserade flödet har satts i gång är det som att ha ytterligare en marknadsförare i teamet. Vill du justera utskicken, gör du det snabbt och enkelt med dra-och-släpp-redigeraren.

Så här fungerar Automated Flows

  1. Definiera automatiseringstriggern: Vilken aktivitet ska leda kontakterna till ett automatiserat flöde? En trigger baseras på en specifik händelse i ditt CRM-system, exempelvis att du automatiskt vill kommunicera med kunder som har en sjunkande försäljningstrend, eller nå ut med information till helt nya kunder.
  2. Skapa ett flödesschema: Bygg kommunikationsflödet med en lättanvänd dra-och-släpp-metod och välj mottagaregenskaper för varje flöde. Baserat på hur deltagaren interagerar med utskicken, kan du säkerställa att ni alltid skickar ut relevanta e-postmeddelanden och SMS vid rätt tidpunkt.
  3. Njut av automatiseringen: När allt är inlagt automatiseras kampanjhanteringen fortsättningsvis. Flödesschemat tar hand om mottagarna och ser till att utskicken går i väg automatiskt.

"Med Automated Flows får vårt beredskapsteam automatiska SMS så fort ett nytt ärende skapas i Lime CRM. På så vis kan vi påbörja ärendehanteringen mycket snabbare än innan”

Karin Persson, Processutvecklare, Pingday AB

Funktioner

  • Synkronisera data från Lime CRM till Automated Flows
  • Skicka en serie e-postmeddelanden och SMS genom anpassningsbara fördröjningar
  • Lätt att använda och lätt att redigera e-post och SMS direkt i flödesschemat
  • Konfigurerbar, automatisk datainsamling för mottagarna i flödet