På kundens begäran kan du enkelt ”anonymisera” en person och personens data direkt i Lime CRM.
GDPR i Lime CRM
Dataskyddsförordningen (GDPR) är en lag för hantering av personuppgifter och ökat integritetsskydd. Sammanfattat handlar GDPR om att ge individen olika rättigheter, och du som hanterar personuppgifter har ett stort ansvar. GDPR-tillägget för Lime CRM underlättar din administrativa börda och ökar transparensen mellan dig och dina kunder.
Kompatibilitet
Desktop, Webclient, Cloud
Kategori
Helpdesk, Communication
Utvecklare
Lime Technologies
Språk
Svenska, Danska, Finska, Norska, Engelska
Rätt till information om när personuppgifter behandlas
Med GDPR i Lime CRM kan du specificera ert syfte för lagring av information. Till exempel, ”Vi behöver lagra kundinformation för att kunna sälja våra produkter”. Vilken typ av samtycke som är tillgänglig kan enkelt konfigureras av administratörer direkt i Lime CRM.
Rätt att bli bortglömd
Rätt till åtkomst och rättning av data
Du måste kunna ge tillgång till den information som finns om en specifik kund när vederbörande ber om det. Med GDPR i Lime CRM kan du söka upp kunden och enkelt skicka en tillfällig länk till en temporär webbsida – GDPR-portalen. Där kan kunden överblicka och redigera sin personliga data.
GDPR-portalen
I GDPR-portalen kan kunden få tillgång till all personlig data som finns samlad I Lime CRM, och göra följande:
- Se sin personliga och relaterade data.
- Redigera viss data som synkas direkt med Lime CRM.
- Exportera personlig data.
Incident och dataintrång
Vid en personuppgiftsincident måste du informera samtliga berörda kunder inom 72 timmar. Med den redan inbyggda standardfunktionaliteten för massutskick i Lime CRM, kan du enkelt kontakta kunder som eventuellt blivit berörda av en personuppgiftsincident.