Userlike har slagit sig ihop med Lime Technologies och vi är glada över att ha fått en ny medlem i vår Lime-familj. Userlike är den första och enda mjukvaran för livechatt som hjälper företag att vinna över kunder och vårda kundrelationer via meddelandekanaler. 

Tillsammans med Userlike organiserade vi ett webinar för våra kunder på Lime, så att de skulle få möjlighet att lära känna våra nya vänner och deras produkter. Under webinaret fick vi höra hur Userlike utvecklar företag genom att tillhandahålla en smidigare tjänst och gladare kunder. För dig som är lite extra nyfiken tar vi upp några av webinarets huvudpunkter.

Vad är Userlike?

Userlike är en lösning som hjälper till att skapa och vårda kundrelationer över olika meddelandekanaler. Userlike erbjuder både lösningar för meddelanden via din webbsida och dina kunders favoritkanaler som WhatsApp, Facebook Messenger och SMS. Samtliga meddelanden hamnar i en inkorg – Userlikes meddelandecenter. Smidigt, smart och direkt!

Varför ska du välja Userlike?

Med Userlike kan du kommunicera med dina kunder på deras villkor – genom deras favoritkanaler för meddelanden. Du kommer att kunna hålla igång en kontinuerlig kommunikation, vilket leder till glada och lojala kunder – och vem vill inte ha det!

Userlike handlar om att upprätthålla kundrelationer och ta det ett steg längre genom att personalisera meddelandeupplevelsen. Att stänga en affär kräver mer än ett telefonsamtal och genom att ha en pågående konversation med kunden ökar dina chanser att ro affären i land.

Meddelanden via webbsidan

Livechatt är en meddelandetjänst som är integrerad på din webbsida som gör att du kan ge dina kunder snabba svar på deras frågor. Den här funktionen minskar eventuella hinder mellan dig, dina kunder och potentiella leads, genom att göra det enkelt för dem att ta kontakt.

Livechatten har alla funktioner som meddelandeplattformarna erbjuder, vilket gör interaktionen mera användarvänlig:

  1. Mikrofon – skicka röstmeddelanden när du inte har tid att skriva.
  2. Stöd för media – skicka filer, förhandsvisa URL:er med mera.
  3. Emojis – regelbundna uppdateringar med alla de senaste favoriterna för roligare konversationer

Meddelandecenter

Meddelandecentret är hubben för att betjäna dina kunder via chatt och meddelanden. Från din sida ser gränssnittet likadant ut, vare sig kunden skickar ett meddelande via din webbsida, WhatsApp eller Messenger eftersom alla meddelanden hamnar i din inkorg i meddelandecentret.

Vi listar några av de främsta funktionerna som bara agenterna kan se i en konversation:

  1. Skräddarsydda meddelanden – skicka snabba och smidiga svar på vanliga frågor.
  2. Vidarebefordra en konversation via e-post – dela information med dina kollegor.
  3. Se vad kunden skriver i realtid – var redo med snabba svar.
  4. Byt till röstsamtal – när det inte räcker med att bara skriva.
  5. Tvåvägsöversättning live – skriv och ta emot meddelanden på ditt eget språk.

När du har avslutat chatten lagras konversationen och kan återupptas när som helst, oavsett meddelandekanal. Då får du informationen du behöver för att du ska kunna ge relevanta svar nästa gång du har kontakt med kunden.

Meddelandecentret har också en kontaktlista, en inbyggd CRM-funktion. Konversationerna är länkade till kontaktprofilerna med kontaktuppgifter. Den här gör att du snabbt kan kontakta din kund på det mest lämpliga sättet, oavsett om det är via chatt, telefon eller e-post.

 

Vi hoppas att den har sammanfattningen har gett dig en uppfattning om hur Userlike kan hjälpa dig att vända snabbmeddelanden till långsiktiga kundrelationer. Om du vill lära dig mer genom vårt webinar, klicka bara på knappen nedan. Om du vill prata mer om Userlike, kontakta din säljkontakt på Lime eller hör av dig till oss på info@lime.tech  vi är all ears!

Se webinaret här 

Lime och Userlike

Userlike kommer att integreras med Lime CRM så att det blir smidigt att messa och mejla. Dessutom kommer det göra lead generation enklare än någonsin. Vi jobbar just nu på en integrering och meddelar dig när Userlike är tillgänglig via våra produkter.