Bloggar2018-10-03T14:01:32+00:00

Sälj- och CRM-tips!

Lyckas sälja trots att tusen andra saker upptar din tid!

Som försäljningschef fungerar jag även som affärsutvecklare, företagsutvecklare och säljare... kärt barn har många namn. Gemensamt för alla titlar är att de ska rymmas inom ramen för en tjänst. Hur ska jag hinna sälja trots att tusen andra saker upptar min tid?

Attityden tar dig dit du vill!

På Lundalogik pratar vi ofta om KISS (Keep It Simple Stupid). Det är precis vad jag tänkte göra i detta blogginlägg.

Det handlar INTE om dig!

Som säljare är det lätt att fastna ibland… Man ligger efter mot budget, kunden svarar inte när man ringer, ingen mailar dig massa nya goa leads - det är helt enkelt tufft att vara säljare. Eller?

Kvalificera inte bara affären!

Ett tips för att nå dit och undvika problem är att inte bara kvalificera affären, utan även din beställare och din beställarorganisation. Läs om hur du gör det i dagens blogginlägg. Bra strandläsning!

Jakten på den förlorade konstformen – kallringning

I en tid med sociala medier, e-post och outsourcead prospektering, har det blivit en förlorad konstform att lyfta luren och ringa kallt. Många glömmer att det är nyckeln till att blir en riktig stjärnsäljare.

Ett steg närmare att bli en storsäljare!

Vi fortsätter helt enkelt på förra veckans tema. Steget för att bli en riktig stjärnsäljare är att lyfta luren. Läs en inspirerande text om just kallringning i dagens blogginlägg.

Håll din databas ren

Ordning och reda på sin information är bättre än mycket och felaktig information. Tips för hur du håller din databas ren!

Sommartider = betänketider

Under sommaren har man tid att reflektera över det som hänt. Passa på att nu i sommar att kartlägga dina bästa egenskaper och se till att nyttja dem i höst.

Minska köpbeslutet – börja smått och få initialaffären!

Nästan all kvalificerad försäljning handlar om att skapa en långvarig relation till kunden. Desto längre vi kan behålla kunden desto mer lönsam blir den för oss. Därför är det viktigaste inte alltid att maximera vår första affär med kunden utan istället försöka se till kundens förväntade värde över tid.

Glöm inte bort dina befintliga kunder!

Denna vecka berör vi ett område som lätt glöms bort - den befintliga kundstocken. Läs ett inspirerande blogginlägg om kundvård och merförsäljning.

Våga testa nya vägar!

Kliv ut ur din komfortabla zon och våga testa nya tekniker. Sara skriver om en höst full av utmaningar!

Hur vet du att en affär är i avslutningsläge?

Att lära känna din kund är A och O för att förstå dennes beteende. För hur många gånger har du inte suttit där och tänkt att idag är det nog affär? Hos oss bedöms affärer som att den är i avslutsfasen då vi ”tror” att kunden kommer att bestämma sig under de nästkommande 30 dagarna. Men, hur vet du att en affär är i avslutningsläge?

Ge innan du tar för dig

Läs Patriks inspirerande text om de grundläggande principerna kring att ge och ta - och hur du kan använda det i din säljvardag.

Våga fråga!

Hur beter du dig när du känner att en affär börjar glida ifrån dig? Följ Catrins tips - våga fråga!

Hur social är B2B-marknaden?

Man hittar fler och fler företag på de sociala medierna hela tiden, men utnyttjar alla den fulla potentialen i kanalerna? Vi har hittat en infographic som belyser vikten av och möjligheterna i de sociala medierna.

Gör DLX, dvs. Det Lilla eXtra

e, stjärnor & vinnare! Denna vecka uppmanar Ted dig att ta ut svängarna och fokusera på att visa det allra bästa av er själva

Utnyttja kraften hos Linkedin

Denna vecka tipsar vi om hur du med hjälp av LinkedIn ökar temperaturen i din säljvardag. Missa inte Andreas inspirerande inlägg!

Load More Posts
Vi gillar kakor. Gillar du också kakor? Fortsätt surfa! Ok!