A Society har sedan implementationen av Lime ett CRM-system som hjälper sälj- ekonomi- och leveransteamen att jobba synkroniserat och ansvara för olika delar i samma process. Det har besparat dem mycket dubbelarbete, samtidigt som det kvalitetssäkrar alla delar i bolagets processer.
Under 2016 gjordes en djuplodad ekonomisk analys där investeringskostnaden för Lime sattes i kontrast till intjänade kostnader perioden 2009–2016. En besparing på närmre 1 miljon årligen kunde härledas till CRM-investeringen, bland annat kopplat till följande nyckelfaktorer:
Minimering av informationsöar och smidiga integrationer
Genom att exempelvis kunna skicka kontrakt via e-signering, automatiskt få in konsultansökningar från webben, generera utspegling av data till Power BI och autogenerera fakturor – allt direkt i Lime, har man över tid skapat ett väloljat maskineri. Detta har minskat den totala administrationstiden med ca. 20 %.
“Vi har kunnat halvera personalstyrkan i våra administrativa roller. När vi ser på andra bolag i vår bransch med liknande omsättning har de ca. 26 personer på en ekonomiavdelning där vi bara behöver 6. “
Ökad kundnöjdhet med bättre service
A Society upplever att de ökat sin kundnöjdhet både ur ett konsult- och kundperspektiv sedan bolaget började jobba med Lime CRM.
“Många av våra konsulter tycker till exempel att det är knepigt att få ut siffror på hur många timmar de debiterat via oss ur sina egna system. De har märkt att vi har stenkoll på detta via Lime CRM, så de vänder sig till oss för att få ut relevant statistik. Det tycker vi är en fin service att kunna erbjuda! “
Möjlighet att arbeta mer proaktivt
Via Limes infotiles påminner systemet användarna om vad som ligger i pipen och vad som i första hand bör prioriteras.
“Lime CRM hjälper oss att inte missa något viktigt. För mig som ekonom kan det vara ‘så här många fakturor bör du hantera idag’, medan en säljare får hjälp att följa upp viktiga delar av säljprocessen. “