Utspridd kundinformation

Utgångsläget hos New Wave var, som hos många andra bolag, att man hade utspridd information om sina kunder – i system, pärmar och i huvudet på anställda. Önskemålet om ett CRM-system kom från de anställda som tillsammans bildade en projektgrupp och kom fram till följande mål:

  • Bättre informationsflyt i organisationen.
  • Samlad kundinformation i ett system.
  • Enkelt att hitta det man söker.
  • Bättre rapporteringsunderlag till ledningen.
  • Bättre översikt och rapporteringsmöjligheter för den vanliga säljaren.

Projektet med Lime CRM drog igång i januari 2012 och slutfördes i maj samma år. Efter detta har säljarna fått ett verktyg för att enkelt bearbeta prospekt och kunder, samtidigt som de har ett rapporteringsverktyg som funkar hela vägen från säljare till ledning.

”Lime CRM är det bästa av två världar: ett användarvänligt CRM-system med stora möjligheter till egenutveckling.”

Ole-Kristian Arnesen, New Wave Norge

Vill du veta mer om New Waves lösning?

Sökbart, mätbart och effektivt för alla

Alla kan hålla koll på verksamheten i realtid och har därmed stenkoll på hur verksamheten utvecklas. Sökfunktionerna gör att man alltid finner det man söker – äntligen har New Wave ett gemensamt system för kundhantering och rapportering.

  • Sökbart. Nu finns allt samlat på ett och samma ställe – enkelt åtkomligt och sökbart för alla.
  • Mätbart. Med tilläggsmodulen Lime BI får alla en visuell bild över hur företaget mår.
  • Effektivt. Genom ett tydligt arbetsflöde sparar alla massvis med tid, oavsett roll.

Om New Wave Group

New Wave Group är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar varumärken och produkter för profilbranschen samt sport-, gåvo- och inredningssektorn. Koncernen äger och distribuerar kända varumärken så som Kosta Boda, Orrefors och Craft.