Trädgårdsproffsen har använt Lime Go sedan sommaren 2016 och idag arbetar ca 13 medarbetare i systemet. Det har gett flera resultat.
Sparad tid
Samlad data kring offerter, säljaktiviteter, återkopplingar och kontakter sparar Trädgårdsproffsen mycket tid vid de individuella utvecklingsmötena med medarbetarna.
Ökad individuell uppföljning
Lime Go synliggör medarbetarnas arbete och gör det möjligt att följa upp individuella prestationer på detaljnivå.
Bättre kundsegmentering
Taggar i systemet gör det möjligt för Trädgårdsproffsen att segmentera kunder och skapa riktade marknadsaktiviteter.
Minskad sårbarhet
Med ifyllda kundkort och dokumenterade processer minskar sårbarheten om någon är sjuk, samtidigt som nya anställda kan introduceras snabbare.
Dessutom ser Trädgårdsproffsen att det sker en kontinuerlig, gemensam utveckling av olika arbetsprocesser med utgångspunkt i systemet. Medarbetarna är aktiva, jämför arbetssätt och lär av varandra.