Growth Analyst som skapar tillväxt

.

Att mätbarhet är en av de viktigaste delarna i att lära sig av både framgångar och motgångar – det har vi lärt oss den hårda vägen. Vi har gått från att spå i teblad till att idag räkna ROI på allt vi gör, och älskar det! Nu söker vi dig som vill hjälpa oss att ta vårt analytiska arbete inom produkt och marknad till nästa nivå.

Är du vår nya growth analyst?

Till skillnad från första gången vi sökte någon till vårt growth hacker-team så vet vi nu ganska väl vad vi vill att du ska kunna. Vi har dessutom en hel del tankar om hur vi tror att du är som person. Men det viktigaste av allt: att du är en person som vi andra har lust att ta en öl med. En skön person, helt enkelt!

Till det praktiska. Eftersom ditt jobb handlar mycket om att kombinera businesstänk med teknik och data så måste du vara tekniskt bevandrad.

Vi vet att du måste kunna hantera och visualisera data.

Vi blir extra glada om du har jobbat mycket i Google Analytics, Google Datastudio och några andra smarta trackingverktyg.

Vi blir inte alls ledsna om du även har koll på Metabase och Zapier – två verktyg som gör vårt liv så mycket enklare!

Vi är redo att korka upp champagnen om du dessutom jobbat med Segment!

Vi tycker själva att det är sjukt spännande med LTV, CAC, AARRR, kanalutvärderingar och forecasts, och är övertygade om att du kommer att bidra med ännu flera smarta sätt att optimera tillväxt och kampanjer. Att du kan svenska (förmodligen modersmål) och är grym på engelska är givetvis en självklarhet.

Och så det lite mjukare…

Förutom att du kan en jäkla massa så är du såklart både prestigelös och ödmjuk. Du gillar att analysera saker och söker logiska svar på kluriga frågor. Du gillar att understödja dina beslut med statistik och hitta nya lösningar om det inte finns givna svar. Trender är ditt levebröd och du spenderar stora delar av din tid på att öka din kunskap. Du letar hela tiden efter information som kan göra dig och företaget du jobbar på mer framgångsrika och du bryr dig om vad det står på sista raden. Du är business, helt enkelt!

Vilka kommer du att jobba med?

Du blir en del av Limes marknadsavdelning. Idag är vi åtta personer med olika bakgrund och spetskompetens. Som med allt annat på Lime (utveckling, sälj, konsulting) så gör vi nästan all marknadsföring själva (som en liten reklambyrå). Det gör att vi är snabbrörliga och öppna för nya influenser. Genom att komplettera detta med ett starkt varumärke och en stark företagskultur är vi redo att ta över världen. Vill du vara med på resan?

Fortfarande nyfiken?

Bra, här kan du läsa lite mer om hur det är att jobba på Lime:

Hur ser anställningen ut?

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställning och placering i Lund.

Har du sökt än?

Gör det direkt! Vi intervjuar löpande och anställer så fort vi hittat vår nya stjärna!
Skicka in din ansökan genom vår ansökningsportal ASAP »

2019-03-14T16:44:03+00:00Rekrytering|
Vi gillar kakor. Gillar du också kakor? Fortsätt surfa! Ok!