De första mötena

Att identifiera behov, förankra CRM-projektet internt och utvärdera leverantörer är inte lätt. Våra CRM-experter delar gärna med sig av best practice från andra bolag, svarar på frågor och hjälper er sätta ramarna för ett framgångsrikt projekt.

Att konkretisera era mål och göra dem mätbara hjälper er att se det affärsmässiga värdet i ett CRM-system. Det minskar också risken för ett ”Big Bang”-projekt. Tillsammans tar vi reda på var skon klämmer mest!

Ta ett internt beslut om investeringen och se till att alla beslutsfattare har en gemensam bild av vad den ska ge. Det ger en effektiv process framåt! Vi hjälper gärna till med argument och exempel på hur olika beslutsfattare och deras team kan dra nytta av Lime CRM.

Funktioner och användningsområden skiljer sig åt mellan olika CRM-system. Även arbetsprocesser och implementation skiljer sig åt. Se till att föra diskussioner med oss och andra leverantörer för att hitta den lösning som passar er allra bäst!

En blond tjej som ler

“Lime CRM kändes direkt som ett modernt, snabbt och mycket smidigt verktyg. Dessutom kände vi att Lime som företag förstod vår verksamhet, gav oss mycket god input, och framförallt: de sålde ett färdigt system, inte en massa konsulttimmar.”

Peter Sandell, sälj- och avtalsansvarig, HSB Malmö

Läs mer om våra kunder

När du blir kund hos oss

Nu börjar det roliga – ni ska få ert eget Lime CRM! Basen ser likadant ut för alla bolag, men utifrån era unika behov skapar vi er personliga twist. Våra projektledare drar i trådarna och våra applikationskonsulter ser till att allt det tekniska kommer på plats.

Under uppstartsmötena förbereder vi projektet. Syfte och mål fastställs, en projektgrupp tas fram och vi spikar en detaljerad plan. När det tekniska arbetet är igång så har vi regelbundna projektmöten för att stämma av och hålla fokus på nästa steg i projektet.

Er Lime CRM-lösning tas fram i ett nära samarbete mellan våra CRM-experter och er projektgrupp. Teknisk konfiguration sker stegvis och ni har en testperiod för att säkerställa att allt fungerar innan systemet går live.

I slutfasen av projektet anordnar vi användarutbildningar: minst en för superanvändare och minst en för ”vanliga” användare. När dessa är genomförda går ni live med Lime CRM och börjar jobba i systemet på riktigt.

Tre personer som ler vid en whiteboard

Använda och utveckla

När ert CRM-projekt är avslutat så börjar vardagen. Vi finns tillgängliga för teknisk support och följer upp hur det går för er. Vill ni ha extra hjälp med att förändra beteenden, utveckla systemet eller mer utbildning ordnar vi det.

Vår CRM-experter i supporten finns tillgängliga på vardagar och löser 70% av alla ärenden vid första kontakten. Det är bara att skriva till dem i chatten eller slå en signal om ni skulle få tekniska problem eller har funderingar.

CRM kräver beteendeförändringar för att ge maximalt resultat. Det kan vi hjälpa er med! Antingen under implementationen eller senare. Med olika verktyg och aktiviteter hjälper vi er att skapa en proaktiv, kundfokuserad företagskultur.

Vi är en långsiktig partner och ni kan växa med oss, på era villkor. Användare kan läggas till eller tas bort löpande och vi kan utveckla ert Lime CRM efter behov, till exempel med nya add-ons eller fler integrationer.

Det ska vara enkelt och kul att använda Lime CRM. Därför anordnar vi regelbundet webbinarier, utbildningar och kundträffar för våra användare. Håll utkik på vår kundsida och i inkorgen!

Två personer som ler mot en skärm där killen bär headset

“Lime är duktiga på att utbilda och stötta sina kunder. En underbar användarsupport och mycket digitalt utbildningsmaterial underlättar både för mig som administratör och för mina kollegor. Slutresultatet blir ett CRM-system som verkligen används.”

Pernilla Axflo, analytiker, Curonova Consulting AB

Läs mer om våra kunder

Support som rekommenderas av 98,7%!

Ett bra CRM och fina kunder förtjänar god service och uppföljning. Om du ringer till oss svarar vår kundservice vanligtvis inom två-tre signaler. Det kan vara en av anledningarna till att 98,7% av 4297 personer i vår kundundersökning 2018 rekommenderar andra att kontakta vår kundservice.