Nöjda kunder är det bästa vi vet

När du vill slippa systemkaoset

Att få till en samlad kundbild och en gemensam ärendehantering är ofta en utmaning i energibranschen. Dessutom kan det vara svårt att samordna rutiner som spänner över flera avdelningar och få kontroll över fältarbeten. Lime CRM är lösningen – och blir en lättanvänd informationshub för alla dina andra system.

Ring med Lime CRM logotypen i mitten som visar vilka add-ons man kan lägga till för energi

Energibranschen - med en twist av Lime

Smart arbetsorderhantering

Få kontroll över fältarbeten med en smart och användarvänlig arbetsorderhantering. Planera, utför och rapportera allt i Lime CRM.

Samlad kundbild

Informationen i Lime CRM, i kombination med en integration till ditt debiteringssystem och NIS-system, ger dig en komplett bild av varje kund.

Rutiner och struktur

Enkel och effektiv ärendehantering i Lime CRM gör det möjligt att etablera och samordna rutiner som spänner för över flera verksamhetsområden och avdelningar.

Genomtänkt ärendehantering

Koppla ihop Lime CRM med dina funktionsbrevlådor, din telefonväxel samt kontaktformulären på din hemsida och få ett gemensamt flöde för alla kundärenden.

“Vi valde Lime eftersom de uppfyllde vår kravlista, särskilt vad gäller ärendehantering och affärshantering. Men framförallt så såg vi, i våra diskussioner med branschkollegor, att Lime hade väldigt god branschkunskap.“

Micael Lindqvist, verksamhetsutvecklare, Eskilstuna Stängnäs Energi & Miljö (ESEM)

Mer om vår lösning för ESEM

Slipp tung administration

Avtal för elhandel, intresse för fiber, felanmälan för värme… Med självservice och formulär får du allt direkt i Lime CRM.

Kommunicera i rätt tid, till rätt personer

Gör det enkelt att nå ut med viktig information till kunder, personal och medborgare såväl vid planerade som akuta störningar. Med Lime Inform kan ni säkra upp er servicenivå och effektivisera kommunikationen.

CRM-experter med energiska kunder

Vi har levererat många lösningar för såväl privata som kommunala energibolag genom åren. Mälarenergi, Öresundskraft, Mölndal energi, Tekniska verken i Linköping och Gävle Energi är några exempel. Nu ser vi fram emot att hjälpa din verksamhet.

Svante som ler mot kameran

Bli en expert du också

Med 30 års erfarenhet kan vi det mesta om ärendehantering, säljstöd och annat inom CRM. Och vi delar gärna vår kunskap med dig! I våra posters kan du till exempel läsa mer om hur ett CRM-system förenklar din vardag och hur du lyckas med ditt CRM-projekt. Allt är gratis, så klart.

Resurser för dig inom energibranschen

9 tips för träffsäker driftkommunikation

Vad betyder ärendehantering?

4 fördelar med ett arbetsordersystem