Slipp växla mellan dina system

Att kopiera information mellan olika system och försöka hålla alla uppdaterade är mångas mardröm. Därför har vi utvecklat ERP Connector, som är en standardkoppling mellan Lime CRM och en rad olika affärssystem. Just nu stödjer vi:

  • Microsoft Dynamics NAV
  • Fortnox
  • Visma Administration
  • Visma Business
  • net
  • e-conomic
  • BL Administration
Boka demo

Fördjupad kundbild och mindre administration

Genom att läsa in ekonomisk information från ditt affärssystem till Lime CRM ser vi till att du får en ännu djupare kundbild. Och all information om en kund synkas med ett klick!

  • Säljare ser omsättning för nuvarande år, föregående år samt föregående år YTD direkt på företagskorten.
  • Alla medarbetare sparar administrationstid och kan med ett klick se till att den nya kunden eller informationen finns i båda systemen.
  • Kundtjänst ser enkelt alla bokförda fakturor och deras fakturarader när en kund ringer in med ett ärende.
  • Säljare kan effektivt utvärdera en kundrelation, tack vare en grafisk överblick över alla bokförda fakturor från de senaste fem åren.

Smarta tillägg för dina behov

En ERP-integration mellan Lime CRM och ditt affärssystem kan se ut på många olika sätt. Kontakta oss, så berättar vi mer om våra olika tillägg och anpassningar!

Asset 42

Enklare orderhantering

Med vårt Order add-on kan du även synkronisera orderrader mellan Lime CRM och ditt affärssystem. Tillägget gör det bl.a. möjligt att skapa ordrar direkt i Lime CRM och att generera automatiska fakturor.

surface1 (7)

Visuella försäljningstrender

Vill du snabbt se försäljningstrenden för respektive kund (och för varje produkt/tjänst, om det önskas) i Lime CRM? Signalfält i rött, gult och grönt på företagskortet visar tydligt utvecklingen year-to-date, jämfört med föregående år.

surface1 (6)

Affärssystemet som master

Vårt ERP Master add-on gör ditt affärssystem till ”herre” över kundinformationen. Skapa och uppdatera kunder i ditt ERP-system – allt synkroniseras automatiskt med Lime CRM. Du kan dessutom fortfarande lägga till nya kunder i Lime CRM.

Så funkar ERP-integrationen

  1. Lägg enkelt till nya kunder i ditt affärssystem direkt från Lime CRM. Allt som behövs är ett klick i Actionpaden på företagskortet.
  2. Kundnumren som skapas i ERP-systemet förs automatiskt till Lime CRM och används för att synkronisera fakturor mellan systemen.
  3. Se alla bokförda fakturor och fakturarader direkt i Lime CRM, under fliken Fakturor. Synkronisering sker var 10:e minut, så att du alltid har den senaste informationen!
  4. Bokförda fakturor från de senaste fem åren presenteras i visuella diagram direkt på företagskorten i Lime CRM. Jämför enkelt fakturering av en kund år för år, månad för månad eller kvartal för kvartal.

Redo för en enklare vardag?

Hör av dig om du har några frågor eller vill få en demo av vår ERP Connector. Vi berättar gärna mer!