Lund 1 juni: Lundalogik förändrar sin varumärkesstrategi och blir Lime by Lundalogik. Ett nytt varumärke, ny logotyp och helt ny grafisk profil ska hjälpa företaget expandera internationellt.

Lundaföretaget Lundalogik grundades 1990 och har haft samma profil sedan dess. Med internationell expandering och många rekryteringar framför sig menar Erik Syrén, Lundalogiks VD, att företaget inte kunde vänta längre:

– Vi har oerhört stort fokus på internationell tillväxt just nu – och då kan vi inte låta ett varumärke och en grafisk profil stå i vägen. Vår nya profil avspeglar vår mission om att skapa kundmagneter och att bli marknadsledande inom CRM även utanför Sverige.

Lundalogiks tidigare logotyp och grafiska profil har inte speglat det bolag man är idag. Marknadschef Jennie Isberg berättar:

– Potentiella rekryter har berättat att de upplever vår tidigare logotyp som något från 90-talet, vilken den också är. Det är hög tid att vi istället uppfattas som det vi är: ett ungt bolag som är ett av de snabbast växande i regionen. Med vår nya grafiska profil är vi övertygade om att vi får lättare att hitta de 40 nya medarbetare vi behöver i år.

Lime har länge varit varumärket för Lundalogiks tre CRM-system (customer relationship management). Med sina 50 000 användare har Lime vuxit sig starkt även utanför Sverige. Att behålla Lime och ge det en central plats var ett naturligt steg.

Lundalogik har även valt att byta namn på produkten från LIME Pro till Lime CRM, Jennie Isberg fortsätter:

– Vi har länge velat ha ett namn som beskriver vad produkten gör. CRM är ett etablerat begrepp som kommer att underlätta marknadsföring och tillväxt.

Precis som med allt annat på Lundalogik har företaget valt att låta inhousebyrån göra hela varumärkesarbetet:

– Många företag i vår storlek hade förmodligen vänt sig till en stor varumärkesbyrå för att göra detta, men det rimmar inte med vår filosofi. Vi har gjort arbetet själva, säger Jennie Isberg, marknadschef på Lundalogik.

 

Ytterligare information
Jennie Isberg, Marknadschef, Lundalogik
+46 (0)73-644 48 56
jennie.isberg@lundalogik.se

Jonas Eklund, presskontakt
+46704-939697
jonas.eklund@lundalogik.se

Om Lundalogik
Lundalogik hjälper företag från hela Norden att bli bättre på kundvård. De utvecklar och säljer digitala produkter för ”customer relationship management”, utveckling och hantering av kundrelationer. Lundalogik grundades 1990 och har 165 anställda. Företaget är experter på den Nordiska marknaden och har kontor i Lund, Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Bland kunderna finns allt från små enmansföretagare till stora företag och organisationer. Ytterligare information: http://www.lundalogik.se.