ProfilGruppen: Ett informationsnav som effektiviserar

2018-09-26T14:39:33+00:00

ProfilGruppen är ett svenskt bolag, med huvudkontor i småländska Åseda, som marknadsför, utvecklar och tillverkar kundanpassade profiler och komponenter i aluminium. Med 35 års erfarenhet kännetecknas ProfilGruppen av kvalitetstänkande, effektivitet, kundfokus och inte minst av entreprenörskap. Idag har koncernen cirka 350 medarbetare på den Nordeuropeiska marknaden.

Utgångsläge

Det fanns tidigare ingen eller dålig struktur på informationen. Mycket information låg lokalt och om en säljare var sjuk var det svårt för någon annan hjälpa kunden. Informationen behövde samlas på ett ställe för att alla skulle få en total överblick.

Man önskade ersätta flera gamla system och bygga upp en ny plattform för att samla alla kontakter (kunder, prospekts och leverantörer), affärer, avtal och säljstatistik.

Internt drog projektet igång i mars 2013, i maj kom Lime in i bilden och i juni 2013 var ProfilGruppen driftsatta och redo att köra.

Varför Lime?

  • Flexibelt! Lime CRM är väldigt flexibelt. Hittills har vi inte hittat något som inte går att göra.
  • Bra samlingsplats! Lime CRM är en grym samlingsplats (master) som man kan koppla ihop med viktiga externa system, affärssystemet, ekonomisystemet, kontraktsprogrammet och QlikView.
  • Lime! Fick ett väldigt bra intryck av Lime redan på första mötet vilket har fortlöpt även under projektet.
  • Snabbfiltret! Det alla användare uppskattar mest med Lime CRM är det fantastiska snabbfiltret.
Lime CRM logo
”Vi har definitivt sänkt våra administrationskostnader med hjälp av Lime CRM. Flödena har blivit så pass effektiviserade att vi slipper mycket extraarbete. Vi beräknar att vi sparar ungefär en halvtidstjänst med hjälp av Lime CRM.”
Mattias Lindahl, IT chef, ProfilGruppen

Resultat: Sparar en halvtidstjänst i administration

ProfilGruppen vittnar om att de definitivt har fått sänkta kostnader på vår administration sedan införanden av Lime CRM. De beräknar det till en halvtidstjänst. Flödena har blivit så pass effektiviserade på grund av att Lime CRM har varit så enkelt att koppla ihop med de andra systemen, vilket sparar mycket extraarbete. Säljarna har blivit mer effektiva i form av att de kommer åt sin information överallt. De behöver inte leta och fråga efter information och när de är på fältet kommer de åt systemet via mobilappen.

De menar även att de numer kan hjälpa sina kunder mycket bättre, tack vare att informationen är transparant och att alla ha åtkomst till den. Bemötandet har därmed blivit mer professionellt.

Vill du veta mer?

Vill du höra mer om ProfilGruppen och vad de gjort för att lyckas med CRM? Ringa Anna-Mari – hon har stenkoll!

eller

BOKA PERSONLIG DEMO
Anna-Mari Ewing

Anna-Mari Ewing

anna-mari.ewing@lime.tech
0736-44 48 74

Vi gillar kakor. Gillar du också kakor? Fortsätt surfa! Ok!